Besök - Del 3

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-10-30 @ 16:36:00
På torsdagen då Tilda kom tvättade jag kläder och lakan. Jag dammsög och städade. Allt för att göra det fint när hon skulle komma! Hennes plan kom inte förns på eftermiddagen så jag hade alltså hela förmiddagen på mig att ordna. Kändes skönt att ha "en dag" mellan pappa och Tilda då jag inte hade hunnit göra något av allt jag gjorde innan (eftersom att jag hade haft besök hela veckan). Jag hämtade upp henne runt tre har jag för mig och jag var så glad över att se henne! Det var så himla konstigt också. Ärligt hade jag bara sett framför mig mina föräldrar här i Holland. Man vet ju aldrig med kompisar liksom. Men hon var faktiskt här! Vi åkte på direkten hem till huset där hon hälsade på familjen. Sedan umgicks vi med tjejerna lite. Efter det drog vi faktiskt in till Amsterdam redan första kvällen! Vi gick och såg oss omkring, jag visade olika saker. Jag tror verkligen att Tilda blev kär i Amsterdam redan första dagen. Vi åt middag där inne också, har jag för mig. Sedan åkte vi tillbaka hit rätt tidigt. Nästa dag så har jag för mig (har nästan glömt allt haha!) att vi först drog till centrum här och shoppade, och sedan åkte in till Amsterdam för ännu mer shopping. Vi åt sen middag inne i Amsterdam igen och åkte sedan tillbaka hem. Nästa dag gick vi på tatuerings-studio-jakt och hittade en som vi var nöjda med. Den låg dock en bit bort och tog otroligt lång tid att gå till när vi inte heller visste den exakta vägen. Dessutom var det 23 grader här då och jag fick gå omkring i linne men svättades ändå. Dock härligt att det var så fint väder en dag i alla fall! På kvällen fixade vi oss och drog in för en kväll av partaj. Vi ville gå på klubb och jag tänkte visa de som jag och Sanna var på. Men eftersom att det var någon typ, evanemang-vecka här i Amsterdam (därför de hade ett tivoli mitt i stan också) så behövde man ha förköpta biljetter till typ kända DJ:s eller något. Vi testade två ställen och blev nekade båda. Den första för att tjejen som släppte in folk frågade oss om vi visste vad som var på G där inne just den kvällen, och när vi sa nej så sa hon att "det finns jättemånga människor som verkligen vill komma in". Och därför blev vi nekade. Eftersom att vi stått i den där kön i över trettio minuter och sett att det var lika proppat i köerna överallt annars kändes det redan rätt hopplöst då. Men vi testade ändå en annan klubb men där behövde man ha förköpta biljetter. Så vi gick buttra därifrån. Till slut hittade vi något litet ställe att sätta oss och ta en drink på men man kunde inte dansa någonstans och det var rätt kasst så vi valde att ta sista tåget hem (slutar gå rätt tidigt) istället för nattbuss. Nästa dag så åkte vi in till Amsterdam ännu en gång och letade souvenirer och presenter hon ville ge till kompisar. Sedan på kvällen gick vi på bio och såg "If I Stay" och den var seriöst bra. Nog en av de bästa jag sett faktiskt. (Nog bara för att den fick mig att gråta hysteriskt vilket jag älskar). På måndagen jobbade jag på förmiddagen, sedan när barnen var i skolan gick vi och tatuerade oss! Tilda fick göra det först och när hon sa att det var en åtta av tio på ont-skalan så var jag nära att hoppa av hela grejen. Men jag gjorde det, och kan erkänna att det gjorde otroligt ont. Som tur var tog det ju bara någon minut att göra min lilla fjutt tatuering. Undrar hur det skulle varit om jag gjorde en större tatuering. Jag hade inte stått ut alltså! Då hade jag gått därifrån mitt i grejen. Dock sa han (tatueraren) att det förmodligen inte skulle göra lika ont nästa gång om vi skulle tatuera oss, och på ett annat ställe dessutom. Tydligen är armvecket ett av de mest smärtsamma ställena att tatuera sig på... I alla fall, efter tatueringen så åkte vi hem. Tog hand om dem lite och såg på tv-serier. Sedan var det dags för mig att hämta barnen i skolan. Jag och Tilda lagade mat ihop (drömde mig bort lite till hur skönt det skulle vara att ha en till au pair här... haha!) och vi åt tillsammans med barnen! Efter det var det dags att åka till flygplatsen och släppa av henne. Var faktiskt riktigt jobbigt det med. Kommer sakna henne så mycket. Eller gör det redan, nu var det ju ett tag sedan hon var här. Som sagt, jag längtar till jul då jag får träffa alla igen! 
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: