Slava för pengar

Allmänt - Kommentarer (0)
2009-08-20 @ 21:29:25
En grej som jag blir jätteirriterad på!
När föräldrarna kräver att man ska bli
deras slavar för att få pengar! Jag menar?
Min pappa säger att jag kan damsuga ibland osv. Och sen
ger han mig pengar! Jag menar? Har vi det inte redan jobbigt
nog? Vi går i skolan, Sen ska vi också jobba som de, och
då måste man ju lägga på "föräldrarnas slav" i den biten också.
"Gå i skolan, Vara föräldrarnas slav & sen jobba"
Det är svårt att förklara vad jag menar, men ska vi behöva jobba
för att få pengar nu i den här åldern när vi ändå kommer göra det
när vi blir vuxna? När jag sa det till pappa fråga han om jag trodde
att han och Ingalill ville städa och jobba? Då svara jag att det
inte var mitt problem än så länge, jag kommer också ha lägenhet
och jobba när jag blir stor, det är det som kommer lixom. Och
han vill redan att jag ska städa och hålla på nu? Bara för att
få lite pengar. Jag tycker det är riktigt konstigt, ni kanske inte
förstår vad jag menar med det här, men det är bara något jag tycker är
 riktigt orättvist!


- Vad gör man inte för pengar? :/


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: