Old Friends

Tyck & Tänk - Kommentarer (0)
2009-11-21 @ 23:16:17

Har ni någonsin haft så goda vänner ni tappat kontakten med?
Vissa kanske är jätte goda vänner, men inte hörs, eller så kanske
ni helt har tappat det. Alla minnen, alla år? Det har jag i alla fall..


MATILDA:

Matilda Föhrer, tror inte du vet hur länge vi har kännt varandra, i alla
fall tror jag inte att du minns. 12 år det här året. Känns som igår jag såg
dig med tummen i munnen och en stor älg som snutte. Brunt hår och stora
bruna ögon. Några av de bästa minnena från dagis, har jag på grund av dig.
Även om vi inte var så mycket med varandra i skolan, så visste jag att du
fortfarande var min vän. Jag hoppades i alla fall, när jag bytte skola hördes
vi inte på jättelänge, tills en dag för typ 2 år sen när hittade mig på
playahead, haha! Vi bestämde oss för att träffas, och jag var så lycklig,
de dagarna vi träffades, för ca. ett år sen nu. Men, efter ett tag insåg
vi att vi var för olika? Och du verkade inte tycka att det räckte, så vi
slutade ses. Är det så det alltid kommer vara? Tönten & Matilda.
Man får väl stå ut, men så du vet så kommer du alltid vara min
bästa barndomsvän, Matilda "Tilda" Föhrer <3



LINN:

Som sagt, lika som Matilda, 12 år. Du är något av det bästa
som hänt mig, har inte ens ord för det. Underbara fina Linn,
du och Rikard, va de ända som inte tveka över att vara med
mig i skolan, när Pim kom och skulle få mig utanför, det är
jag så tacksam för, du har ställt upp för mig, i vått och torrt,
det var så svårt att lämna dig i 4an, även om vi träffas någon
gång ibland är det inte tillräckligt, enligt mig. Det är så synd.
Kan berätta precis allt för dig, det är så jag känner, och när
man inte träffar varandra på länge blir det tillslut stelt, och
jag vill inte att det ska hända! Du är för värdefull för att förlora.
Älskar dig Linn Fredriksson <3
  



RIKARD:


Vi har otroligt många minnen, du var den som fick mig att
vilja gå till skolan, du lärde mig det mesta, som en storebror,
du lärde mig fotboll, du lärde mig bandy, haha, kommer ihåg
att jag var så glad för att jag lärde dig en sak för en gångs
skull, haha, styltor, så blev du bättre än mig och jag blev sur.
Och gud, du räddade mig från jordgetingarna, du skrek
att jag skulle springa därifrån, så det gjorde jag, och tack
vare dig fick jag två stick, och du typ 20000, vi har inte
träffats och gjort något sen jag slutade i 3an. Vi har bara
träffats i trapphuset när jag ska till Hannah. Och jag är
ledsen för allt jag sagt till dig nu för tiden, jag visste ju inte
alls hur läget va, och det är svårt att inse fast jag ändå
alltid faktiskt vetat det inombords. Du måste bara ge mig
en chans utan att tro att jag inte bryr mig, för det gör jag.
Jag har varit så otroligt orolig för dig, det känns helt hemskt
att du gör så mot dig själv, och att jag inte kan göra något åt det!
Så vill bara säga att jag är ledsen!
Och du kommer vara min bästavän föralltid <3

EMMA:

Du är också en gammal barndomsvän,
du var den som man alltid hade roligt med, kommer ihåg
en gång på sommarlovet när vi var ca. 5 år gamla, innan
vi skulle börja i olika skolor i sexårs. Så sov vi över hos varandra
3 dagar i rad, och vi hade så kul! Första natten sov vi hos mig, och
vi satt och lekte med lego hela kvällen, och andra så sov vi hos dig
och vi sprang omkring i er lägenhet och tog din mammas smink,
sen tog vi av oss kläderna och ritade med hennes läppstift överallt :P
Och jag var jätterädd för att sova hemma hos dig, sen tredje så
var vi först på BR leksaker eller något sånt. Synd att vi inte träffats
på flera år, senast jag såg dig var det i någon affär mamma ville gå
in i, så var du också där inne med din mamma. Allt va så chockerande
och skumt så vi sa ingenting till varandra. Bara stod och tittade när
våra mammor snacka. Haha.
Saknar dig.




0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: