Rikard

Tyck & Tänk - Kommentarer (1)
2010-07-08 @ 16:31:55



Jag är orolig för dig. Det känns konstigt att du plötsligt är såhär. Att du snackar om
ångest och smärta. Du var alltid en sån positiv kille, min bästavän. Du var den som
stöttade mig och var med mig från sexårs till trean. Du lärde mig spela fotboll, bandy,
basket och att stå i mål, och jag lärde dig gå på styltor, haha. Minns du det? Hur glad
du var? Hur glad jag var över att jag hade dig? Varför skulle du bli såhär? Jag pratar
inte om att du är homosexuell, det fattade jag ju till och med då ;). Men att du är "emo",
att du skadar dig själv för att "må bra", snackar om självmord och umgås med andra
så kallade "emosar". Jag menar, när jag ser bilden här ovan går mina ögon direkt till
din arm. Börjar nästan gråta, jag blir så ledsen när jag ser att du skadar sig själv.
Jag menar, vad hände med den glada, roliga Rikard med lockigt brunt hår och alldeles
för små bamsetröjor? Han var min bästavän i alla fall, nu är du någon annan.
Det konstiga är, sist jag såg dig var i hissen när jag skulle till Hannah, då såg du precis
likadan ut, och nu, poff. Du är borta. Jag hoppas med hela mitt hjärta att du blir
bättre, och tar tag i dina problem. För jag lider av att se dig såhär, det är som att
gå omkring och vänta på en bomb som kommer sprängas. Alltså att du tar livet av dig.
Och jag kommer inte klara det.




Haha, kommer du ihåg när vi två var med i "På Kulan" med Aurora?
"Apanlapan sova över!"



1 kommentarer
Postat av: Rikard.

Jag vet inte heller hur allt blev så här.

Jag saknar den där tiden med dig så grymt mycket! Fattar inte hur det kunde gå så snett, det gör jag verkligen inte. Trodde att jag hade koll på läget, det var väl allt i skolan som kan ha startat det hela, jag har inget svar.



Jag saknar dig så otroligt mycket ska du veta, tänker på dig i stort sett hela tiden undrar hur det är med dig, men det är något som står emot att ta kontakt med dig.

För jag menar, just som det står i texten, jag var en väldigt positiv kille!



Jag vill inte tynga ner dig av alla mina problem osv, det är det sista jag vill!

Du är för fin för att tyngas ner!



Jag försöker varje dag att tänka på några strategier för att jag ska kunna må bättre, men det är inte lätt!



Vill bara att du ska veta att du fortfarande betyder otroligt mycket för mig! Jag älskar dig lika mycket som jag gjorde förut! <3

2010-07-11 - 22:59:58 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: