Samtal med mamma i sängen

Kul - Kommentarer (1)
2010-05-09 @ 22:09:01

6 September 1998

Ebba: Jag ska få en lillebror och lillasyster!
Mamma: Jaså?
Ebba: Min lillebror ska få låna min barnstol!
Mamma: Vad snällt av dig.
Ebba: ... Men, var ska jag skitta då??
Mamma: Då kanske du är så stor att du sitter på en stor stol.
Ebba: Jaaa. Bebisar leker med ens leksaker!
Mamma: Ja, kanske det.
Ebba: Min pappa ska åka och hämta en lillebror till mig.
Mamma: Jaså, var ska han hämta honom?
Ebba: I Afrika
Mamma: Jaha, kan man hämta bebisar från Afrika?
Ebba: Ja! precis som Johan & Bertil!
Mamma: Men då får ju pappa lov att åka långt långt bort. Afrika är ett
annat land där det är varmt och soligt jämt och där alla vuxna och barn
är bruna på kroppen, precis som Aman på ditt dagis.
Ebba: Man får inte rita på sig!!
Mamma: Aman har inte ritat på sig. Han är brun på skinnet för att han
kommer från ett annat land. Det går inte att tvätta bort.
Ebba: Jaha. Jag vill ha en lillasyster.
Mamma: Men vill du att pappa ska åka långt bort och hämta en bebis?
Ebba: Han kan kanske hämta en bebis i kiosken??
Mamma: Tror du att det finns bebisar i kiosken?
Ebba: Näää!! ... Var finns bebisar då??
Mamma: I magen hos mammorna! Men inte hos alla mammor.
Ebba: Jaha, har du en bebis i magen?
Mamma: Nej, det har jag inte just nu.
Ebba: Men sen ska jag få en lillebror och lillasyster.
Mamma: Jaha, nu sover vi.
Ebba: Nu sover vi.

Taget från min bebisbok hahha :P



1 kommentarer
Postat av: Bella

Hahahah,vad gulligt :)

2010-05-10 - 07:32:39 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: