Hemsk dröm

Felix - Kommentarer (0)
2010-09-02 @ 09:26:04
Godmorgon, eller snarare hemsk morgon. Vaknade gråtandes vid fem.
Kändes väldigt konstigt eftersom att jag aldrig vaknat att vatt gråta,
skrika eller skratta förut. Drömde nog den hemskaste dröm jag någonsin
haft, men det konstiga va att jag tror att jag har drömt det förut.
Drömde att Felix dog, och inte bara "oj han blev överkörd", utan jag hittade
honom halvdöd med brutna ben och helt blodig. Jag skrek att alla skulle
ringa ambulans men ingen lyssnade, jag fick ringa själv. Hon i telefonen
var spansk och fattade ingenting så fick prata engelska med henne.
När ambulansen kom åkte de iväg med honom. Då kändes det faktiskt
lättande för jag trodde att han skulle klara sig. Jag var på sjukhuset och
tittade till honom lite efter operationen. Å han tittade på mig så ledset!
Det var så äkta. Sen dog han bara, och jag såg hur det var utan honom.
Pappa erbjöd mig en annan katt men jag bara skrek att jag inte kunde
ha någon annan än Felix, att han inte alls var död. Men han kom aldrig
till sin kudde i trapphuset, eller in till mig och sov med mig. Maten blev
aldrig uppäten. Förstår nu varför jag vaknade gråtandes. Ush...

Min lilla pojke, aldrig att du ska få dö på det sättet... <3


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: