The Runaways

Film/Serie-Tips - Kommentarer (0)
2011-04-01 @ 22:05:52

Såg nyss filmen "The Runaways" med Dakota Fanning & Kristen Stewart. Kan börja med å säga att jag inte hade någon aning om att det fanns ett riktigt band som hette det på 70-talet. Till och med det första "stora" kvinliga rockbandet. Kan säga att filmen var skitbra, Dakota Fanning är ju min favoritskådespelerska och hon impar alltid på mig, men filmen fick mig också att de annorlunda på Kristen Stewart. Har aldrig riktigt gillat henne i Twilight. Men i den här filmen visade hon verkligen att hon kan skådespela. Dessutom gillar jag ju en annan film hon gjort som heter "Catch that kid" haha, den är skitkul. I alla fall, rekomenderas!

Jag kollade också upp lite om bandet och bandmedlemmarna, och tydligen är Joan Jett, kristens karaktär, den som gjort "I love rock and roll" och "bad reputation", och de har jag ju hört förut. Ganska grymma tjejer :P

Joan Jett:



Musikvideo från filmen (de sjunger en riktig The Runaways låt som heter Cherry Bomb)


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: