Tv-serie tips!

Film/Serie-Tips - Kommentarer (0)
2011-08-15 @ 12:32:26
När man inte har något liv de sista dagarna på lovet, som jag. Måste man ha något bra tv-program att titta på. Så tänkte dela med mig av mina favoriter. Tyvärr har jag redan sett klart allihopa, så väntar bara på något nytt bra! Det här är mina tre favoriter:

1. Supernatural
Supernatural berättar historien om Sam (Jared Padalecki) och Dean Winchester (Jensen Ackles), två bröder som kämpar mot varelser som vanliga människor inte tror finns. När bröderna var små förlorade de sin mamma i en mystisk brand. Efter den händelsen försökte deras pappa hitta anledningen till hennes död, medan han tränat sina söner i att kämpa mot ondskan. Sam åkte iväg för att studera juridik medan Dean stannade och hjälpte pappa med demonjakter. Det plötsliga försvinnandet av deras pappa återförenar bröderna som åker runt hela USA i en svart Chevrolet Impala av 1967 års modell och undersöker paranormala händelser och annat oförklarligt. Många av dessa händelser är baserade på folksagor, myter och Amerikanska legender men de stöter även på klassiska övernaturliga varelser som vampyrer, varulvar och spöken.
Det finns sex (snart sju) säsonger att titta på, jag har älskat den här tv-showen länge nu!


2. Skins
Skins är en brittisk tv-serie från 2007 om ett gäng tonåringar i Bristol och deras vardagsliv, vilket involverar allt från droger och sex till vänskap och relationer. Efter 2 säsonger byts alla skådespelare ut mot nya och bildar då en ny generation.
Just nu finns det fem säsonger, och tre generationer att titta på. Jag tyckte bara om de två första generationerna, och därför har jag slutat titta på Skins, lite synd. 
Generation 1:

Generation 2:
Gick inte att bädda in, men här är LÄNKEN!

Misfits:
Misfits är en brittisk science fiction-komedi-drama TV-serie om en grupp unga förbrytare som tvingas arbeta samhällstjänst, där de får övernaturliga krafter efter ett konstigt åskväder.
Jag hade hört talas om det här programmet långt innan jag började titta, men trodde aldrig att det var något för mig. Därför började jag aldrig titta på det. Men så en dag, när jag hade tråkigt, började jag titta, och det är faktiskt riktigt bra! Det finns två säsonger, tyvärr bara sex avsnitt i varje, men säsongen känns ändå ganska lång. Tror inte jag kommer fortsätta titta nästa säsong, eftersom att min favorit karaktär inte kommer vara med!
Det gick inte heller att bädda in den trailern, så klicka HÄR för att se den!


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: