Låtar som betyder

Tyck & Tänk - Kommentarer (1)
2011-08-16 @ 03:18:58
Sitter och tänker på låtar som betyder något, som man har ett minne fäst vid. Jag har några sådana. Tänkte dela med mig av några. 

Simple Plan - Grow Up

Hade "Scooby Doo" skivan när jag var runt nio, och jag kände mig så tuff för att jag lyssnade på den här låten, och den här sortens musik. Kommer särskilt ihåg när vi hade sommarställe på Blidö, och jag hade på skivan i bilen, rutan nervevad och blåsten i håret. Bra minne det :)

Hilary Duff - Now You Know

Thailand när jag var tio år. Vi hade varit runt en vecka på ett hotell, där jag tog hand om en kull valpar som alla andra hatade. I Thailand är det hund man blir om man varit elak som människa, därför behandlar alla dom som smuts. Jag gav dom mat varje dag, döpte dom. Blev helt fäst helt enkelt. Sen fick jag reda på att vi skulle vidare till en annan stad, och jag lyssnade på den ända sorgliga låten jag hade på min freestyle. Den här. Tar mig tillbaka till då jag satt och grät med hundarna i famnen.

Gemini - Mio min Mio

Var väl cirka fem år när jag hörde den för första gången, min mamma hade haft Mio min Mio som "tema" på sitt dagis, och tog med sig kasettbandet hem till oss. Och hon satte på den i köket, och jag satt på en stol och bara lyssnade. Kommer ihåg att jag tyckte den var så vacker, haha! Tar upp barnminnen!

Nelly Furtado - I'm like a bird

Såg musikvideon första gången på tv, och jag tyckte att Nelly var så lik min syster att jag verkligen trodde att det var hon! Gick typ runt till alla och sa att min syster sjöng på tvn, hah!

Adam Tensta - My Cool

Får mig att tänka tillbaka på när Ludvig var liten, bara tre år. Det här var hans favoritlåt och han stod och vickade på höfterna framför tvn och sjöng låtsas-engelska, sötnöt!

EMD - Alone

Allt jag kan säga om den här.. är tiderna med Hannah. Tokio Hotel får mig också att tänka på henne. Men den här kom bara upp i huvudet. Hon och jag skulle alltid sitta och sjunga med, jag skulle sjunga Mathias del, och hon skulle sjunga Dannys, sen skulle båda sjunga Eriks.

Simple Plan - Untitled

Får mig att tänka på Patricia, min första vän i Enskede. Hon och jag var värsta Simple Plan & Amy Diamond-fansen i fjärde klass, haha! Så de flesta Simple Plan låtarna får mig att tänka på henne, men det här var hennes favorit, därför hamnar den här.

George Shaid - Jag tror jag är kär

Min och underbara Steffis låt, vi båda satt och drömde om hur snygg han som sjöng borde vara eftersom att han hade så snygg röst. Så sökte vi på google, och.. blev lite smått besvikna.. hahah!

Mary-Kate & Ashley Olsen - I am the cute one

Åååh, Bella minns du? I do ;) Och btw, I am the cute one :P<3

Airplanes - B.o.B ft. Hayley Williams

En väldigt viktig låt för mig. Kan inte höra den utan att tänka på Fanny, och hur tacksam jag är för att jag har kvar henne.


1 kommentarer
Postat av: Isabelle

Haha, Gud vad kul vi hade med den låten!

2011-08-16 - 08:17:40 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: