Saker ni inte visste om mig - 2

Jag ogillar när människor kallar mig "gumman". Vad situationen än är.
Jag vet att de flesta inte menar på ett nedvärderande sätt, när de säger t.ex. "Nååå, lilla gumman då", men jag stör mig ändå så mycket på det eftersom att jag själv tycker att det låter så jäkla, tja, nedvärderande! Som att man är mindre än personen som säger det. Har självklart varit i situationer då personer verkligen säger det för att vara taskig, om man är mitt i en diskussion och personen ska låta "lite bättre" och säga något som "Men lilla gumman det är ju inte all...." and so on. Är det bara jag som stör mig på det här? Inte för att det är värsta grejen egentligen, om någon säger så till mig förstår jag ju om hon/han inte menar något illa. Bara något som hakat upp sig i mitt huvud antar jag :)


1 kommentarer
Postat av: tiiiildaaaaaa är äbääääääääst

Jo, jag har också tänkt på det. Tyvärr har jag råkat säga det ett antal gånger, men aldrig menat att de är mindre än mig när jag sagt det :)

2011-12-13 - 14:33:36 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: