Saker ni inte visste om mig - 3

Jag har kommit på att jag är en ganska känslig människa, ganska sympatisk.
Satt och tänkte på en sak som hände förut, och "frågade" mig själv om jag t.ex. är ärlig. Och, självklart är jag för det mesta ärlig. Men! Jag klarar inte av att vara medvetet elak, eller tracka ner någon. Om någon säger att jag har varit elak, är det oftast omedvetet. Jag kan typ se människors känslor i ansiktet, nog därför jag alltid grinar så mycket till filmer för att jag alltid "känner det de känner" bahaha. Om någon frågar "Visst är den här tröjan fin?" och jag inte tycker det, har jag väldigt svårt för att säga "Nej, jag tycker inte om den" för jag kan se personens reaktion till min kommentar redan innan det hänt. Eftersom att jag vet hur jag själv skulle reagera och inte vill att personen ska bli ledsen, säger jag hellre "Den är fin" i så fall. Därför blir jag så jävla tagen när människor bara slänger ur sig en dum kommentar eller säger vad de tycker fast det är riktigt elakt. Förstår inte hur man kan göra så bara? Och det som är så synd också är att jag inte vågar säga något elakt tillbaka då heller, eller ställa personen mot väggen om ni förstår vad jag menar? Då skrattar jag bara lätt och låtsas som inget. Önskar att jag var lte tuffare, och inte brydde mig lika mycket om andras känslor hela tiden.
Det är lättare att bli nertryckt när man bryr sig.


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: