5 Januari

Allmänt - Kommentarer (0)
2011-01-05 @ 13:51:04
Hej på er, kan inte riktigt säga God Morgon eftersom att den inte är så god. Skulle skrivit igår om jag inte började må illa. Hade jättesvårt att somna, la mig i sängen runt tolv men somnade typ inte förns fyra. Berodde nog egentligen inte på illamåendet utan min kräkfobi. Så fort jag någonsin blir en anings illamående blir jag jättenojig, vilket gör att jag mår ännu mer illa, till slut är jag så uppstressad att jag nästan spyr av nervositet thaha :P I alla fall, spydde inte igår som tur va. 

Nu till igår! Igår orkade jag äntligen röra på arslet och ta mig ut i det äckliga vädret. Emma frågade om vi skulle ta en fika, så runt tre-halv fyra stack jag till gullmarsplan för att möta henne. När vi båda väl var där kom vi på att vi kunde ringa Fanny och fråga om hon ville följa med. Och det ville hon, hon var redan i Skanstull med sin syster så det var bara för henne att åka och möta oss någonstans. Vi hamnade i t-centralen vid ett fik vi varit vid förut. Och nu till det jag tror fick mig illamående, jag har typ ätit jättedåligt de senaste dagarna, typ en macka om dagen eftersom att jag inte känt mig hungrig, och sen sitter jag där och dricker en enorm kaffe latte. Och jag har ju tyvärr ärvt en känslig mage av mamma, och jag dricker ju inte kaffe jätteofta om man säger så. Så därför tror jag att jag började må illa! Men i alla fall, när vi var klara där hade vi ingen aning om vad vi skulle göra, vi gick sista minuten i lite affärer. Sen kom vi på att vi skulle åka till Dalen (där typ tre fjärdedelar av klassen bor) och hälsa på Marzia! (fråga inte varför). Så vi åkte dit, och eftersom att Emma hade varit hos Marzia förut hittade vi dit. Men så var det kod på dörren, stod som tur va bara där i typ fem minuter, för sen kom någon tant som bodde på samma gård och öppnade med nån sån där kännings-nyckel. Så vi prata lite med Marzia och så, och frågade var andra i klassen bodde bara om vi ville hälsa på dom. Hon försökte förklara men vi fattade ingenting, då såg vi plötsligt tre killar i vår klass (Anas, Abdrahim & Arnu) så vi sprang ner och försökte få dem att visa oss vägen. De skulle till bibblan och lämna böcker så vi följde med dit först. Sen gick vi hem till Joe och plingade på (hans dörr var öppen), men han orkade inte ens hämta sin kanin, så han ville knappast komma ut. Efter det gick vi hem till Max, där kom vi inte in eftersom att ingen kunde koden eller hade en sån där nyckel till den gården. Då försökte vi ringa honom, men han svarade inte. Efter det försökte vi ringa Rajaa, som bor på samma gård, men hon svarade inte heller. Till slut kom det någon som gick in i Max port, så vi smög in efter och plinga på hos honom. Både han och hans kompis kom med ut. Efter det stack vi till Andy, han kom också ut. Vi gick också till Joe igen men han ville inte komma ut, han skulle "träffa några andra". Sen gick vi tillbaka till Rajaa, (Max gick upp och hämta sin nyckel) och det tog jättelång tid för oss att hitta hennes dörr XD för den låg typ gömd eller något. Killarna väntade där nere och vi tjejer gick upp. Hon kunde inte komma ner eftersom att hon skulle ha gäster idag. När vi kom ner igen hade killarna stuckit! Först trodde vi att de gömde sig men de var ingenstans! Så vi ringde och de hade gått till ICA för att köpa julmust x) Sen stod vi där och hade inget att göra, vi kom inte på någon mer att gå till, men tillslut sprang vi in på kyrkogården och försökte jävlas lite med Emma som var livrädd. Fast det misslyckades lite, eller mycket då. Sen stack alla hem till sig själva eftersom att det var så jäkla kallt! Oj, långt inlägg. Puss

Föresten! Idag är det tvåårsdag för bloggen :) yey!


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: