Klassresan

Allmänt - Kommentarer (0)
2011-05-27 @ 21:14:30
Som sagt åkte jag ju på klassresa i Måndags! Ska berätta om de tre dagarna! 

Dagen började med helt vanlig skola, tråkigt. Efter det var det idrottsdag. Hatar verkligen det eftersom att jag inte kan springa. Dessutom skadar jag mig varje gång jag försöker. Sprang seriöst typ några meter när jag hoppade längdhopp, och gissa vad? Jag vrickade foten! Som tur va gjorde det bara ont när jag vred den åt ena håller, så jag kunde fortfarande gå och det gjorde inte så värst ont! Efter idrottsdagen drog jag och Fanny hem till henne, och jag hjälpte henne att packa det sista, vi åt också pannkakor som hennes mamma gjorde. Har nog aldrig ätit så många pannkakor på samma gång, åt ca. 6-7 st hahah! Men jag var så hungrig och de var så goda! När vi ätit kom Emma & Julia dit, och vi satte och och väntade i en park på Fannys pappa, som skulle skjutsa oss till Örnboet! Han kom runt halv fem om jag minns rätt. Och sedan åkte vi iväg! 

DAG ETT (fort. måndag)
Vi kom fram till Örnboet runt fem, och de flesta var redan där och stod på bryggan och fiskade! Vi packade upp våra saker och satte oss vid bryggan med de andra ett tag. Vi gick också på upptäcksfärd! Vid middagen kl. sex eller vad det var hade alla kommit. Vi åt köttbullar och makaroner, som faktiskt var okej för att vara skolans. Efter maten började Takechy, Joe, Max & Anas hålla på med roddbåten (också känd som farfarsbåten), och skulle åka ut med den. Så efter ett tag lyckades de äntligen ta sig och, och sakta men säkert rodde de iväg! Jag och Fanny satt nere på bryggan med några andra, så kom vi på att vi skulle ta en kanot och åka ut själva. Så vi båda gick upp till stugan för att hämta koftor och gå på toa, vi passade på att berätta för de andra om våra ideér också. Och till vår förvåning när vi kom ner, hade alla kanoter blivit tagna, och vi kunde se polarna åka ut med dom. Lite surt, men vi beslutade oss för att inte sura ner oss. Och vara glada istället! Så vi väntade tills de kom tillbaka, och vi åkte ut med en kanot! När vi kommit en bit, ser vi farfarsbåten, Takechy stående dansandes i båten, och två rädda Max & Joe som såg ut att de skulle skita på sig vilken sekund som helst hahhaha. Anas satt bara och ropa på oss som en galning. Rolig syn faktiskt, fick det på film som jag kan visa sen! Vi råkade också komma lite för nära deras båt, för de försökte ta tag i vår kanot och hoppa över! Vi skrek som galningar och försökte putta bort dom utan att välta! Till slut fick Anas nog och hoppade av båten och simmade i land! Sedan åkte killarna in med den långsamma farfarsbåten in till bryggan igen och lämnade den. Men Joe och Max tog en kanot och åkte ut med mig och Fanny som fortfarande ville paddla. Så vi tog en tur till Flatenbadet och gick av där. Joe och Max råkade köra över några killars flöte som låg i vattnet när vi åkte mot stranden, och de gav mig och Fanny värsta mördarblicken sen när vi åkte förbi efter haha! Joe var jättetörstig så vi försökte hitta en kiosk någonstans, men klockan var ju nio på kvällen och mitt ute i ingenstans typ. Så vi hitta inget. Efter det åkte vi tillbaka och kvällen spenderades genom att sitta i killarnas rum och snacka, vara ute med alla på gården och sitta i chillrummet. Riktigt kul dag! Jag gick och la mig runt ett och somnade ganska snabbt, dock blev man väckt klockan halv fyra på morgonen av några andra som inte kunde sova och satt precis utanför sovrummet! 

DAG TVÅ
Vaknade runt åtta igen av att Marzia satt och viskade med Isabelle (som sover precis brevid mig), och jag orkade inte somna om. Så gick upp och åt frukost och sa godmorgon till alla! Det var riktigt dåligt väder och spöregnade och skit. Men underbara Joe fick mig att vilja åka kanot ändå! (JAA, taskigt mot Emma & Julia som frågade om jag ville åka kanot innan.. jag vet!) Och den här gången ville jag sitta brevid Joe, så jag tjatade lite på honom och han dissade Max tillslut! Så han och Fanny fick åka tillsammans istället. Vi var dyngsura och regnet bara öste ner, men vi beslutade oss för att åka iväg ändå. Tyvärr var Joe ett dåligt val av kanot-partner! Han SÖG! Kunde inte ens paddla rätt, och han skyllde på mig!? Pfff... Vi kom fram till Flatenbadet efter en blöt tur, och gick omkring lite på stranden. Jag ville klättra upp i hopptornet, men eftersom att det var så blött och halt sket jag i det.. Vi kom tillbaka precis innan lunch, vilket var tur eftersom att jag skulle hjälpa till i köket den dagen. Så vi ställde och och made some pancakes. Eller, okej, vi värmde pannkakor då! Men de blev goda ändå. Efter maten gjorde vi lite allt möjligt, vi drog vi upp till berget brevid vattnet, och Joe ramlade hahahha, och han blev helt smutsig på hela rumpan. Vi tittade när killarna badade och jag filmade, sedan badade de bastu! Och jag och Fanny satt där inne med kläder på! :P Ja lite allt möjligt, vi hade så kul och tiden gick så snabbt att klockan plötsligt var mitt i natten. Och då beslutade sig alla för att dra ut mitt i skogen på en promenad. Vi hade ju inte precis någon som sa åt oss att vi inte fick, eftersom att föräldrarna sov. Så innan jag visste ordet av, var vi på en stig, i kolsvarta natten, mitt ute i skogen. Nice, jag var ju inte rädd alls..! Skoja bara, va riktigt rädd. Måste sluta se såna där äckliga skräckfilmer, där människorna blir tagna en och en, och blir torterade och allt möjligt skit! Urgh.. En som inte var rädd alls i alla fall, var Fanny. Hon sprang ut själv in bland träden, och hittade till och med ett hus mitt i smeten. Skulle aldrig vågat det... Efter promenaden satt vi en stund i chillrummet, sen gick de flesta och la sig, men jag, Fanny, Rajaa och typ Marzia (tror jag), nere hos killarna i deras rum. Medan alla andra sov. Plöstligt var klockan halv fyra och jag kände att det var dags att sova!

DAG TRE
Jag väcktes av ett ryck, klockan halv sex på morgonen av Emma, som frågade om vi skulle göra pranket på killarna som vi snackat om. Och självklart ville jag det! Så död som jag var, gick jag upp och tog tag i kaviartuben som Jessica köpt till oss, och drog ner till killarnas sovrum! Vi var jätterädda att de skulle vakna eftersom att dörren knarrade som en jävla.. ja knarrig dörr! Men vi lyckades tillslut hålla upp den så det inte lät. Vi gick först fram till Max och tänkte lägga kaviar i ansiktet på honom, men det tog jättelång tid att få ut korven. Så när Emma äntligen började få ut något, slog han upp ögonen oss stirra på oss som om vi vore mördare. Vi var jättenära på att börja garva, men gav honom tecknet att vara tyst. Han bara suckade och somnade om hahaha. Sen gick vi fram till Omar och la kaviar på hans fot, sen på Modos och efter det Takechys, sen på Andys arm. Men precis när jag skulle göra på Joe vaknade han, och jag fick dyka bakom en vägg för att han inte skulle se mig. Men såklart upptäckte han mig och Natta, så vi fick göra tysttäcknet för honom också och han bara smågarvade. Vi gick sen fram till Yonis och Apan, och la kaviar i deras ansikten hahah. Sedan hörde vi att alla började röra på sig, så vi stack. Efter ca. 15 minuter hade alla killar vaknat och reagerat. Vissa garvade och tog det som ett skämt (vilket det var menat som), medan andra, tog det fett seriöst och blev arga. Omar var en av de som blev arg, och kastade (ganska hårt faktiskt) banan på mig och Emma. Jag blev träffad i ansiktet (gjorde ont), och Emma i håret. De som tog det seriöst gick och gjorde någon jävla blandning av filmjölk, typ chilisås och ketchup! Och försökte slänga det på oss (Med vrede!) Som tuuur va! Var jag inne på toaletten just då, och slapp att få den där äckliga sörjan, som btw är jättesvår att få bort, på mig. Men de var fortfarande jättearga och sa att de skulle kasta på ALLA, som hade gjort på dom. Så jag vågade inte gå ner. De satt där, och jag ville inte förstöra mina kläder. Började faktiskt bli riktigt arg över att de tog det så seriöst, jag kunde inte ens gå ner och göra frukost! Men tillslut kom Jessica och allt löste sig. Sen började städningen. Vi städade rummen, toaletterna, chillrummen, båtarna.. allt! Och runt halv tolv något kom Emmas mamma och hämtade upp mig, Emma, Julia och Fanny. Och vi fick skjuts hem! 

Oj va mycket text det blev nu! Här är alla bilder i alla fall:


































0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: