Den bästa av mödrar

Film/Serie-Tips - Kommentarer (0)
2011-11-19 @ 21:31:21
Tänkte berätta om en film jag såg med familjen ute i vardagsrummet nyss, såg inte från första början eftersom att jag bara gick runt lite pga uttråkning här hemma, men så fastnade jag. Filmen heter "Den bästa av mödrar" och handlar om en pojke som heter Eero, som blir krigsbarn. Alltså, han blir bortskickad från Finland för att bo hos en familj i Sverige under tiden det är krig. Jag trodde att den skulle vara tråkig eftersom att krig och sånt inte är riktigt min grej. Men jag blev rätt känslosam under filmen, dessutom var det lite sorligt att se eftersom att min "riktiga" farmor, var med om samma sak. Hon blev skickad till sverige från finland som krigsbarn också. Så det var sorgligt att se hur jobbigt det kunde vara för de barnen och får mig att undra hur det var för min farmor. I alla fall så var den riktigt bra, och ni borde se den :)


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: