Förändrad musiksmak

Music - Kommentarer (1)
2011-11-04 @ 13:56:52
Hej, sitter bara här hemma och lyssnar på lite musik, när jag insåg att min nya spotify-lista har blivit HELT annorlunda än min förra. Har märkt att min musikstil har förändrats enormt den senaste tiden, jag gillar fortfarande nästan all musik, men har fått upp intresset för lite lugnare (och kanske lantigare) musik. Tydligen gillar jag folkrock, bluegrass, indierock och britpop haha! Orkar inte bry mig om vad andra tycker, så tänkte visa lite av de banden och artisterna jag gillar just nu!
Mumford & Sons
De har så många olika låtar som jag bara ÄLSKAR texten i, det är oftast det som är viktigast för mig. Att låttexten betyder något. Men jag kanske bara är konstig haha! I alla fall, lägger upp en live-video dårå så blir det lite roligare!
The Kooks
Yesss, och då menar jag inte bara Naive utan massor av andra låtar så som Sway, Runaway och Junk of the heart.
Ben Howard
Gör så otroligt fina låtar, min favorit just nu är Three Tree Town, men gillar också These Waters och Soldiers.
Band of Horses
Äääälskar deras låt The Funeral! Också ett indierockband.
Coldplay
Kan väl bli sista då, har alltid tyckt de varit bra, men aldrig varit särskilt, jättekär i deras musik, men nu har jag två låtar på huvudet som jag älskar! Den första har jag lagt upp i några inlägg under, Paradise. Helt underbaar. Clocks har också alltid varit en favorit, en som heter Talk är också sjukt bra!
Kan berätta att jag hatade alla låtar första gången jag hörde dom, men sen kunde jag inte få dom ur huvudet och behövde lyssna på dom igen, after that.. LOVE.


1 kommentarer
Postat av: Nathalie

ÄLSKAR the funeral. Det är en sån där knark låt jag hade förut! En sån man lyssna på hela tiden :D Sååååå jävla skööön.

2011-11-05 - 14:14:59 | URL: http://natandz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: