1D - Part One

Allmänt - Kommentarer (0)
2012-02-13 @ 21:39:02
Hej hej.
GISSA VEM SOM SÅG ONE DIRECTION IDAG!?!?!? jo JAG. Här är dagen i detalj för de som undrar. Del ett dock, eftersom att jag måste sova strax!
Gick upp klockan tio i tre ungefär, gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sedan drog jag iväg mot gullmarsplan där jag mötte Natta vid fem. Vi mötte upp Liza & Melina vid Slussen, tog tunnelbanan till Gärdet där vi gick till Tv4-huset och väntade i kanske tre minuter innan vakten kom ut och frågade om vi väntade på "småpojkarna", tydligen skulle de inte dit, så vi åkte till Skanstull istället. Vi gick ett bra tag innan vi kom fram till MTG-huset eller vad de tusan hette, där NRJ har sin studio. Vi stod där ett tag, och vi mötte upp Nattas kompis + så stötte vi på tre andra tjejer som testade att gå dit. Vi stod där i kanske tjugo minuter innan vi beslöt oss för att ringa till Knappen och Hakim för att höra om de faktiskt kom dit. De svarade och vi bad dom i alla fall komma ner och hämta sin kladdkaka som Natta hade bakat till dom. Efter det stod vi kanske en halvtimme där nere, frös ihjäl och lyssnade på radion. De började prata om oss "att det stod galna fans där nere", fast vi bara var typ åtta stycken! Sedan frös vi så mycket att vi lämnade kakan i lobbyn och gick in på ett konditori som låg precis över gatan, vi satt där och drack varm choklad i tio minuter kanske. Hörde hur de ropade upp de sista tre namnen, suckade av besvikelse och hörde hur de pratade ännu en gång om oss! Efter det åkte vi till Sony Music (Sweden?), för att se om de skulle komma dit. Där fick vi i alla fall sitta inomhus, så vi satt där i kanske en timme innan vi beslöt oss för att åka till något hotell i kungsan och kolla där. Där stannade vi kanske i tjugo minuter innan vi i alla fall beslöt oss för att åka till Arlanda. Vi kom dit tjugo i elva, och de skulle landa kvart i. Vi fick ganska bra platser där vi stod, och fick höra att de skulle komma ut genom en utgång. De fick oss att vänta i över en timme! Och jättemånga chockade resenärer kom ut därifrån från andra plan som inte alls fattade vad som hände. Men tillslut kom det i alla fall. Först gick det bra! Alla skrek men stod ändå kvar på sina platser, sen när de började närma sig oss, började de som stod först jaga killarna, och alla började tillslut springa efter dom. Jag lyckades se Harry men sen hann jag knappt reagera innan jag låg på golvet och blev nertrampad av alla som sprang förbi, samtidigt försökte jag ta kort, hitta min väska och hitta min halsduk som var på golvet. Blev riktigt rädd när jag låg där, försökte ta mig upp men det gick inte. Till slut kände jag hur någon hjälpte mig upp men såg inte alls vem det var eftersom att det rörde sig så snabbt (plus var jag helt fokuserad att få en bild på någon av dom), så jag trycktes vidare med gruppen in i snurrgången (ni vet en glasingång som snurrar), som också stannade eftersom att alla tryckte sig in. Till slut kom jag ut och gick mot bilarna och såg precis när dom hoppa in. Sedan började vakterna få alla att backa, sen åkte dom!
Alla bilder kommer senare! <3


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: