Ben Breedlove

Tyck & Tänk - Kommentarer (0)
2012-01-04 @ 17:17:51
Någon av er kanske har sett och hört något om en "Ben Breedlove" på youtube, och inte alls fattat vem han var eller varför har har rört så många människor. Kan i alla fall förklara varför har rört mig så mycket. Ben var en helt vanlig kille som föddes 1993, höll till på youtube, antingen på en kanal som hette OurAdvice4You eller hans helt egen som hette BreedloveTV. Grejen han och hans vänner höll på med var att ge ut råd till ungdomar, om kärlek och livet osv. Jag hade följt honom ända sen OurAdvice4You, och jag har alltid tyckt att han verkat vara en väldigt mogen och trevlig kille! En sån som man nästan lär känna genom videorna. Visst låter han som en helt normal kille? Men, när han var liten fick de reda på att han hade ett hjärtfel, ett riktigt allvarligt hjärtfel. Första gången han höll på att dö var han fyra år gammal. Tills i sommar hade hade varit nära döden tre gånger & opererat in en peacemaker. Den sista gången var det riktigt riktigt nära att de förlorade honom, men han klarade sig. För ca. en vecka sen loggade jag in på youtube som vanligt och kollade om några jag följer lagt ut nya videor, då jag ser att Meganheartsmakeup (hans riktiga vän som jag också följer), lagt ut en video där det står "In Loving Memory of Ben Breedlove", jag förstår först inte vad meningen betyder, men så klickar jag snabbt upp den, och det jag trodde var sant. Den 25 December (Christmas Day), dog Ben. Hon berättade också att dagen efter hans död, hittade man två videor han hade lagt upp på youtube, som ingen visste om. Där han förklarar sin syn på sitt liv, och de gånger han varit nära på att dö. Det han såg när han höll på att dö. Lägger in del ett av videorna:
Han dog en vecka senare. Det han förklarar berör mig verkligen, vad han såg sista gången. Jag grät av den här videon, eller, har gjort det många gånger, men inte bara av den, utan hur synd jag tycker det är att människor som faktiskt uppskattar livet.. verkligen älskar livet, alltid ska dö. Jag grät av chock också, jag trodde att han var ok. Ända sen videon har jag spelat Mr. Rager om och om igen. Tänker på honom varje gång. R.I.P


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: