Tatueringar

Allmänt - Kommentarer (0)
2012-06-25 @ 15:38:47
Har ni någonsin velat ha en tatuering? Det är något som jag tänkt på väldigt ofta nu för tiden, saker som jag skulle vilja tatuera. Jag har redan skrivit om en tatuering jag vill skaffa här för längesen, att jag vill göra en tass på handleden när Felix dör. Han är väldigt viktig för mig och är verkligen mitt lilla barn. Vill ha något som påminner mig om honom föralltid. 

En annan tatuering jag tänk ut nyligen har med min favorithistora någonsin att göra. Peter Pan. Det kanske låter löjligt för er men för mig låter det fullkomligt rimligt. Den historan har betytt så mycket för mig under min uppväxt och jag är verkligen kär i hela grejen. Boken, filmerna, allt. Jag tycker verkligen att J.M. Barrie är ett geni. Och jag minns att jag alltid väntade på Peter när jag var liten, jag ville att han skulle komma och ta mig till Landet Ingenstans. Så det jag vill tatuera in, är min favoritreplik från filmen 2003, då Peter precis ska bli dödad av Kapten Krok. "To die, would be an awfully big adventure". Det handlar inte bara om att det kommer från Peter Pan, utan jag tycker det är ett riktigt bra talesätt också. Ni behöver inte hålla med eller så, och jag struntar i om ni tycker det är löjligt. Det betyder mycket för mig. En av de häftigaste sakerna är att han som spelar Peter Pan i den otecknade filmen (Jeremy Sumpter), har tatuerat in samma sak vid revenen. (Jag vill nog ha det på överarmen eller foten)


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: