Saker ni inte visste om mig - 4

Allmänt - Kommentarer (0)
2012-05-20 @ 23:49:59
Jag är hypokondriker!
Förklaring: 
Hypokondri eller inbillningssjuka är en somatoform störning som innebär att en person tror sig ha fysiska sjukdomar utan att egentligen ha dem.


Alltså tror jag hela tiden att jag kommer få sjukdomar. Om vi går igenom något i skolan t.ex. tror jag genast att jag kommer få det. Vi läste om hjärntumörer, och sen dess har jag gått omkring och trott att jag kommer få det. Ibland kan jag börja gråta för att jag verkligen vet och känner på mig att jag har det. Det är samma visa med andra saker. Jag tittar på program som "Diagnosis Unknown" bara för att få reda på vilka konstiga sjukdommar som finns, så jag vet vad jag kan ha. Det är nästan som att jag letar efter något som jag har. Jag vet att det är dåligt för mig att se på de sorts programmen eftersom att jag upptäcker fler och fler sjukdomar, jag inser hur många olika saker jag faktiskt kan få vilket gör mig ännu mer orolig. I alla fall, det kanske ni inte visste om mig!


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: