Jag hatar att vara sjuk.

Allmänt - Kommentarer (0)
2013-10-09 @ 09:52:00
Jag har nog aldrig varit sjuk såhär länge någonsin i mitt liv förut. Det försvinner verkligen aldrig. Hostan förbättras inte ens känns det som. Visst, kan komma dagar då jag känner "Wow, nu börjar jag bli frisk!" sedan är jag sämre dagen efter igen. Jag har varit hemma sedan i måndags denna veckan. Gick på morgonen men kände att det inte gick för mig att stanna. Och igår gick jag till doktorn. Fick en läskig receptbelagd medicin med morfin i, har dock inte vågat ta den högsta dosen han sa att jag fick ta än. När jag vaknade imorse var jag riktigt positiv, typ "nu är jag frisk!" och skuttade in i duschen. Jag hostade inte på direkten men efter ca. tjugo minuter kom den tillbaka, och värre än igår. Har fått 5 hulkningar och hostat upp 2 slemklumpar sedan jag vaknade, riktigt mysigt. Jag kämpade dock och gjorde mig i ordning och gick mot tunnelbanan, men hostade så otroligt mycket. Jag ringde både mamma och pappa för att rådfråga om vad jag skulle göra. Mamma tyckte att jag skulle försöka, vilket jag redan tyckte att jag hade gjort. Pappa sa att jag hade smittat Ingalill också och att jag borde stanna hemma och vila/bli frisk istället för att smitta ner hela Stockholm med min 4 veckors långa förkylning. Jag gick hela vägen till tunnelbanan, men vände om och gick tillbaka efter en stunds fundering. Därför ska jag jobba hemma idag, försöka i alla fall. Behöver oftast hjälp. Ska göra lite historia och engelska tänkte jag. Kul! Vad ska ni göra idag?
Här är min härliga medicin...


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: