Spökerier

Allmänt - Kommentarer (0)
2013-10-09 @ 10:24:42
Jag har haft två läskiga upplevelser i mitt hus om natten. En av dem hände inatt, och jag blev så rädd att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Var säkert korsdrag eller whatever men jag trodde att det var ett spöke på riktigt. Jag vaknade till vid 3:35 någonting (jag såg på ett ungefär eftersom att jag har både datorn, mobilen och en klocka brevid mig) och jag brukar alltid tänka "Vad var det som väckte mig?" om jag vaknar mitt i natten. Så jag såg mig omkring en aning, och lyssnade efter läten. Då inser jag att min dörr står öppen. Tyckte det var läskigt som det var, men var för sömning för att resa mig upp och stänga den. Så jag somnar halvt om igen på bara några sekunder, och då PANG! Världens smäll, och jag förstår att det är en dörr som har smällt igen med världens kraft. Jag ser i chock upp för att se om det var min dörr som smällt igen, men nej det var det inte. Jag satte mig upp för att se om det var min lillebrors dörr, men kom på att den var stängd redan från början. Så jag reser mig upp och går fram till dörren för att se ut, badrumsdörren är öppen, men mina föräldrars dörr som är precis brevid var stängd!! Jag stänger snabbt min dörr och springer tillbaka till sängen. Allt jag kunde tänka på precis då var hur vi hade ett argt spöke som skulle dyka upp vid min sängkant och se läskig ut. Jag försökte somna om, men då känner jag hur kissnödig jag är. Så jag smyger upp igen och försöker undvika spegelbilder och typ, mörka hörnor. När jag är klar springer jag tillbaka igen och sätter på en film i mitt rum så att det inte ska vara lika mörkt och tyst längre. Sedan somnar jag om. Scary stuff alltså! 
 
Den andra gången vet jag inte om jag skrivit om redan. Det var när jag hade mitt förra rum, som nu är lillebrors. Klockan var väl runt två på natten för kanske... något år sedan, kanske lite längre. Jag hade precis sett klart en film och var jättetrött, så höll precis på att somna. Då hör jag hur handtaget på min dörr knycker till, och min dörr flyger sakta upp. Inte som en vindpust, utan den verkligen fortsääter i samma takt hela vägen upp. Jag kommer ihåg hur panikslagen jag blev och bara sprang upp för att stänga igen dörren. Sen kunde jag inte sova på flera timmar. Jätteläskigt det med. 
 
Så vad tror ni? Spökar det hos mig. Jag skulle aldrig kunna bo här om jag visste att det faktiskt fanns spöken här, även om de va snälla. Min största skräck är typ att jag ska vakna och vända mig om i sängen, och se att en gammal tant eller gubbe står och stirrar på mig, död.


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: