Fredag

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-04-04 @ 22:27:00
Känner mig riktigt stark och glad idag. Har varit en riktigt bra fredag faktiskt. 
 
Var uppe redan vid tjugo i sex efter bara tre timmars sömn (satt uppe och pluggade), men kände mig ändå relativt pigg. Drog iväg till skolan som vanligt, lite smått nervös inför diskussionen vi skulle ha i engelskan. Fick dessutom panik när Fia sa att någon hade dragit i nödbromsen på hennes tunnelbana för ville inte att hon skulle komma sent så att jag fick vara... själv med läraren. Engelskan gick ut på att sitta i grupp (dock var det bara jag och Fia först, sedan kom en till tjej i vår grupp lite sent. Fia kom föresten inte sent!!) och diskutera ett verk, typ bok eller film och dra paralleller mellan en verklig händelse. Jag valde The Hunger Games och reality tv. Gick faktiskt bra, kände att jag kunde det jag pratade om och hade bra flow. Man blir så glad och lättad när man gjort en uppgift som man haft lite ångest inför, så jag var riktigt lycklig resten av dagen. Fint väder var det också. Efter skolan drog jag direkt hem till mamma och sedan åkte jag till pappa. Satt och redigerade lite videor och pluggade ett tag men sedan somnade jag i sängen och vaknade vid halv nio... Sedan dess har jag mest tittat på tv.
 
Imorgon ska jag förmodligen träffa Sanna. Hon måste köpa en mask till min studentskiva som är på måndag (!!) och jag ska försöka hjälpa henne. Känns så skumt att skivan är redan om några dagar. Tiden har gått så fort. Det är nu man börjar få ångest inför livet och vad som ska hända sen. Igår satt jag hela kvällen och kollade Au Pair jobb både i England och Australien. Vill verkligen ut på ett äventyr efter studenten... Vill inte vara en sådan person som aldrig gjorde något, eller tog några chanser. Bara satt hemma jämt. Vill ha roliga historier att berätta och känna att jag faktiskt gjorde något roligt i min ungdom.
Ska bli spännande att se vad som händer! :)
Bild från idag, fina Josefine och Fia!


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: