Onsdag

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-08-27 @ 21:27:00
Såhär såg jag ut tidigare idag.
Idag röstade jag. Tyckte att det var så otroligt tröttsamt när människor hela tiden klankade ner på att jag inte ville rösta så idag mötte jag faktiskt upp mamma vid Medborgarplatsen och vi gick och förtidsröstade. Hela anledningen till att jag inte ville rösta förut var då jag själv känt att jag inte varit tillräckligt insatt eller orkade hålla på nu när jag har så mycket annat på gång. Varför rösta när jag inte vet/fattar något? Men ja, nu gjorde jag det i alla fall, så alla kan sluta tjata! Jag har tagit mitt samhälls-ansvar eller whatever. Annars har jag bara fortsatt tvätta och gått omkring och oroat mig. Känns nästan likadant som när man ska hålla tal i skolan och vill skjuta på det så länge som möjligt men också bara få det överstökat. Vill dit, säga hej och bara få tiden att gå så att jag passar in och lär mig deras rutiner. Vill inte ha en jobbig början där jag inte är van vid något och står som ett stort frågetecken. Vill komma till den delen då jag faktiskt vet vad jag håller på med. Bli proffsig haha. Usch, känner att jag bara tjatar om hur rädd jag är hela tiden. Men det är svårt att tänka på något annat. Jag har aldrig gjort något liknande förut. Så det är ju självklart att jag är nervös. I alla fall, imorgon ska jag och pappa ha en dag tillsammans. Vi ska gå på bio och bara hänga. Känns bra. Börjar verkligen smälta in att jag ska dra nu. Har tänkt hela tiden att "men det kommer ju inte vara så annorlunda, har ju mina saker... Mina kläder, min dator och det jag behöver." Sen inser jag att jag har allt det där, förutom ALLA de jag känner. Jag kommer inte ha min mamma, min pappa och min lillebror. Eller mina styvföräldrar eller min katt. Eller mina kompisar. Jag kommer vara helt ensam. Fyyyy. Får bli bästis med småtjejerna så fort som möjligt, hahah. Ja ja! Nu får jag sluta stressa upp mig själv. Nu ska jag kanske göra ett glas oboy och se på serier. Godnatt! 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: