Torsdag

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-02-06 @ 19:38:00
Idag hade jag som sagt bara en lektion, animation. Jag drog hemifrån i god tid och mötte upp Fia vid busshållsplatsen i Gamla Stan. Helt otroligt att hon kom iväg idag fast hon har brytit tån, haha! Kom ihåg när jag bröt stortån och jag kunde inte gå på flera veckor. Hade bandage och kryckor och hade ändå extremt svårt att ta mig fram. Och det gjorde ju ONT! I alla fall jag mötte upp henne och vi åkte till skolan tillsammans. Allt vi fick göra idag var att testa lite olika animations-tekniker, typ att sätta skelett i en figur och sådant. Var roligt men det är ju så otroligt svårt!! Programmet vi använder har så många knappar och kontroller och jag fattar nästan ingenting. Annars gjorde vi inte så mycket, jag spenderade min tid genom att ta smyg-selfies med Fia:
Hahah, till slut märkte hon mig och var med på riktigt!
 
Efter skolan hämtade vi Fias nya laddare som skolan beställt då hennes förra gick sönder, sedan tog vi bussen till T-Centralen. Jag var så otroligt godissugen så köpte någon ny Gott & Blandat "Surisar" eller något sådant vilket var asgott. Sedan åkte vi hem var för sig. Har bara pluggat nu på eftermiddagen och varit lite smått irriterad på lillebror som har haft en kompis här. (Blev inte irriterad på att han har en kompis här, utan hur han beter sig när de är här) Fast jag tror att jag var exakt likadan när jag var yngre. Skulle vara tuff och uppkäftig inför föräldrarna när de va här. Kommer ihåg hur mamma alltid sa "Ja, förstår att du ska vara lite tuff nu när *namn* är här!" och hur arg jag alltid blev. Idag sa jag nästan exakt samma sak till Ludvig, ha-ha...! Och jag fick en liten utskällning när kompisen hade gått om hur jag "skämde ut honom inför sin kompis". Började nästan gapskratta men sa förlåt ändå. Jag vet ju trots allt hur det känns... Nu ska jag i alla fall plugga vidare och förbereda mig inför hat-fredag imorgon då jag börjar 8.20... Ugghhhh. 
 
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: