Romme - Dag 2

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-02-25 @ 21:31:00
Har varit en bra dag idag! Sanna som egentligen bor i Dalarna åkte upp hit igår från Stockholm för att hälsa på sin familj. Men idag kom hon och hälsade på mig i backen! Jag hann bara åka två åk imorse innan jag behövde åka iväg och möta henne i lobbyn, och där stod hon redo med pjäxorna på! Det var riktigt kul att ha en kompis här, och det var väldigt skönt för mig att åka med henne idag också då jag slapp ha sån stor press på mig själv att hinna med min familj och åka i de backarna de vill. Jag och Sanna som båda är lite ostadiga på skidorna fick välja precis själva vart vi skulle åka vilket var superhärligt. Vi mötte dock upp min familj vid lunch och efter det åkte vi några åk tillsammans. Det var kul det med! Sedan åkte Ludvig och Petteri iväg ensamma och jag, mamma och Sanna åkte ett tag innan vi tog en fika. Sedan kom Ludvig igen och det var då något otroligt pinsamt hände mig... Vi skulle upp i liften för typ... trehundrafemtionde gången den dagen... Såhär var det: Vi åker och sätter oss i sittliften, då tappar jag min ena stav!! Jag tänker snabbt att jag kan böja mig ner och ta upp den innan vi hamnar för högt upp då den låg precis framför mig. Jag får tag i den och tänker "Yes!!!" och att det inte var någon fara längre. Men då känner jag hur jag börjar glida ur stolen och plötsligt ramlar jag pladask ner och sedan står jag i snön nedanför liften och fortsätter glida framåt!! Mamma, Sanna och Ludvig som fortfarande sitter i den ivägåkandes liften skriker åt mig att ta nästa och samtidigt kom en snygg liftskötare och hjälpte mig... Jag visste knappt vad som hände alltså men jag hade panik. Kändes i alla fall jäkligt pinsamt och jag bara skrattade nervöst mot snyggingen och sa förlåt och tack för att han hjälpte mig upp och bar mina skidor åt mig så jag slapp ännu mer pinsamhet då jag knappt kan bära dem själv. Han bara log mot mig och sa "Ingen fara" så det fick mig att känna mig en aning bättre i alla fall... Hahah. Fick ta någon lift senare ensam i alla fall och alla vi garvade ihjäl oss när vi möttes där uppe sen. Ja fy! Jag som har fobi för pinsamheter alltså... Kommer väl vara något jag ser tillbaka på med glädje när jag bli äldre i alla fall eller nått! Nu tänkte jag sova för jag är SÅ trött. Vi var uppe på toppen och åt fondue ikväll, det jag såg fram emot mest under hela skidresan. Blev inte riktigt som jag tänkt mig men det kanske jag kan berätta om någon annan gång... Allt jag vet just nu är att jag är mätt och nöjd, och trött som fasen. Imorgon ska inte jag åka skidor utan måste spendera dagen med plugg. Suck. I alla fall... Kram på er alla och sov gott! <3
Kan ju erkänna att jag ser jäkligt cool ut i backen i alla fall ;)


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: