Mösspåtagning

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-05-01 @ 17:53:54
Har inte haft tid att blogga. Har jobbat som fasen med alla skolarbeten då de ska vara inne vecka 20. Igår fick jag en härlig paus från det dock då det var mösspåtagning och Valborg! Var en vanlig skoldag som avslutades i Vasaparken med alla studenter i skolan. Var riktigt mysigt och det var härligt att officiellt sätta på sig mössan! Efteråt drog jag direkt till T-Centralen och mötte upp Sanna. Mina sprillans nya solbrillor gick sönder här om dagen i skolan och tyvärr råkade min mamma slänga kvittot så jag tänkte köpa nya. Dock hittade jag inga men gick till en glasögons-affär istället och frågade om det gick att laga och det gjorde det! Hon fixade dem på fem minuter och helt gratis! Var ju bara en skruv som lossnat så det var tur. Efter det åkte vi hem till mig och hämtade mina saker, och efter det vidare hem till henne med ett stopp i affären på vägen. Vi hade bara en timme på oss då att äta, göra oss klara och att åka till stan (vilket tar typ 40-50 minuter) för att dra till Sommar. Och som vi egentligen visste kom vi mycket senare än vi tänkt då vi dessutom behövde stanna på vägen och möta upp Fanny för att få sommarkortet. Så kom dit ungefär vid halv sju istället för halv sex och vi trodde inte att vi hade en chaaans att komma in då kön var aslång (och Fia berättade att sommarkorten inte gällde för kvällen). Vi gick i alla fall direkt fram till vakten och frågade, och det stämde. De gällde inte och vi fick ställa oss längst bak i kön. Dock var Sanna helt amazing och frågade om vi "snäääällla" inte kunde få komma in ändå! Först såg han en aning sur ut men så nickade han och bad om legget. Typ skrek av lycka när vi kom in för att det gick så bra. Väl där inne träffade jag hur många jag kände som helst under kvällen. Hade riktigt kul tills det började kaosa av olika anledningar runt kl. 1. Och jag fick nog den värsta panikattacken jag någonsin haft för att vi inte kunde hitta Fanny. Allt löste sig i alla fall och jag, Fanny och Sanna sov hemma hos henne. Kändes konstigt att komma hem redan klockan två då vi alltid brukar vara kvar tills stängning nästan. Imorse drog Fanny hem rätt tidigt och jag och Sanna låg kvar i sängen och såg på mordserier tills klockan ett eller något. Sedan gick vi till affären och köpte pizza, chokladpudding, lakrits och cola vilket var gott! Vid halv fyra var Petteri snäll nog att hämta mig där. När jag kom hem så hade mamma rivit (eller rivit och rivit, tagit) ut alla mina kläder ut lådorna för rensning. Gick igenom precis allting. Fick tvinga mig själv att slänga vissa saker fast jag är en sån person som gärna vill ha kvar allting. Nu finns det i alla fall mer plats i mina lådor. Nu är jag hungrig och hoppas att det snart är mat, sen blire plugg... Igen! Att det aldrig tar slut...
Ni får fler bilder senare men här är en bild på mig och Fia under mösspåtagningen!
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: