11 November

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-11-11 @ 20:26:11
Ja, nu har det gått elva dagar sedan jag skrev sist. Inte mycket har hänt, utan saker och ting har bara lunkat på som vanligt. Jobbat och sovit, typ. Det positiva som har hänt sedan jag skrev sist är bara att allt har gått himla bra egentligen. Matlagningen har gått bra, barnen har varit snälla för det mesta och jag har haft mer energi skulle jag säga. Idag, tisdag, vilket jag hundra gånger berättat är den jobbigaste dagen, så gjorde jag faktiskt mer än jag egentligen brukar. På allt det jag ska göra så har jag dessutom tvättat mina egna lakan och kläder, dammsugat hela rummet och badrummet. Rengjort duschen och handfatet... Och städat toan!! För första gången i mitt liv. Var äckligt men det behövdes verkligen. Har liksom inte ens tänkt på det sen jag kom hit... Nu ska jag i alla fall försöka ha en schemalagd städ-dag hädanefter. Blir lättast så känner jag. Duktig är jag i alla fall. Förutom allt detta så är det någon speciell dag här i Holland idag. Tror det kallas "Sint Maarten". Är lite liknande Halloween eller som när vi går påskkärringar känns det som. Barnen får göra lyktor i skolorna och sedan går de på kvällen från hus till hus, sjunger speciella sånger och får godis för det. Så vi har haft barn som kommer hela kvällen och sjunger. Jättegulligt! En negativ sak som hände förra veckan var att min laddare till datorn gick sönder, så jag fick köpa en ny för 800 kr. Riktigt irriterande att precis få sin lön och behöva spendera så mycket pengar på en äcklig laddare. De är inte ens bra. Dock älskar jag min mac dator för mycket för att inte köpa en ny laddare. Jag är i alla fall så glad över att tisdagen för denna veckan är över. Imorgon har jag sovmorgon vilket kommer bli hur härligt som helst. Sedan har faktiskt planer för denna helgen men de får ni veta senare. Nu ska jag kolla lite på Netflix innan det blir sovdags för mig. Tyvärr är de ända bilderna jag har att dela med er snapchat selfies och en bild på min dator. De ända andra bilderna jag har på mobilen just nu är bara tjejernas selfies vilket är closeups på deras näsor osv haha. Ska försöka bättre mig med bilder! Godnatt på er alla!
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: