Julkänslor!

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-11-02 @ 23:25:00
Kanske dags att börja skriva lite igen. Känns bara som att dagarna är rätt lika varandra så finns inte så mycket nytt att skriva om. Men idag så hände något mer roligt så det kan jag väl berätta om. Under två veckor någonting har vi påväg till och från skolan sett hur de på torget börjat bygga någonting. I början hade vi ingen aning om vad det var men efter någon vecka började det ta form och tjejerna gissade på att det var "Winterland" som de byggde upp. Tydligen har de som någon liten marknad för varje säsong och detta är då vintermarknaden. I fredags öppnade de för första gången men jag orkade inte gå förns dit och titta förns idag. Kände att jag behövde få lite frisk luft så jag tog en lång cykeltur och gick sedan i lite affärer. Efter det drog jag alltså till Winterland och kikade lite. Och det verkar hur kul som helst. Det finns olika matstånd och försäljningsstånd med massor av intressanta saker. Till och med vissa små resturanger. Men det bästa är den enorma isrinken där man redan kan åka skridskor! Jag sprang omkring som ett litet barn och tittade på allt. Förhoppningsvis drar jag och familjen dit tillsammans någon dag och åker skridskor. De har liksom tak över hallen med massa fina lampor hängandes och ett dj-bås där de spelar julaktig musik! Alltså det är en dröm. Nu hoppas jag nästan att det börjar snöa så att jag får gå omkring där i riktigt vinterväder. Det roliga med Holland är att de på riktigt börjar med alla julsaker nu. Finns många som börjar få julkänslor redan nu i Sverige också men då är man väl en riktig jul-fanatiker. Här är det normalt eftersom att de firar jul redan femte December!?!? Det är i alla fall den viktigaste dagen då Sinterklaas kommer med alla julklappar. Så själva julafton för oss och för de i usa (de dagarna) är inte alls lika firade. Lite roligt. Dessutom kommer ju jag få fira tre jular i år och det är ju skoj! Nu måste jag faktiskt sova eftersom att det är jobb imorgon igen. Men här får ni lite bilder som jag tog!
Fint va? Och haha, K sprang omkring här på kvällen i peruk och sa att hon var en stjärna och att hon var min största idol! Helt rätt! Och ja, vi har åsnor fem minuter från huset!


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: