Amsterdam

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-10-05 @ 14:44:00
Igår åkte jag in till Amsterdam, tog bara 20 minuter med tåg. Var rätt nervös över att åka tåget själv, men det gick jättebra. Finns bara två perronger här dessutom så var inte svårt att hitta rätt. Det hände faktiskt en rolig sak på tåget också, första gången jag åker tåg själv i Holland... så sätter sig svenskar brevid mig! De var skåningar dessutom så satt och flinade för mig själv. När de höll på att gå av vid fel "Amsterdam" station (finns typ fem!) frågade jag dem om de skulle till centralen, och när de sa ja så berättade jag att det var fel station. De verkade väldigt chockade över att jag kunde svenska. När vi sedan kom till centralen så log killen och sa "Men nu ska vi av va!?" och jag skrattade och sa ja. Tur att jag visste haha...! Annars hade det nog varit en stor chans att jag gick av fel också. Väl framme i Amsterdam så gick jag ner de största shopping-gatorna och torgen. Tog himla lång tid eftersom att jag stannade och tittade in i nästan varje affär. Köpte lite fina grejer faktiskt! Efter det gick jag runt området där jag och Sanna bodde när vi var här i juni. Det var så himla fint väder igår så var riktigt härligt att bara gå omkring. Dock får man ju en vägg av marijuana-lukt slängd i ansiktet varannan gata man går på, men det hör till lite känner jag haha. Det var när mina ben började värka som jag beslöt mig för att börja dra mig hemmåt igen. Försökte hinna med ännu ett "direkt" tåg eller vad man ska kalla det, eftersom att jag verkligen inte orkade byta. Och jag hann precis! De åkte förbi flygplatsen innan min station så nu vet jag att det verkligen bara tar typ 3 minuter att åka till Schiphol. Ska ju hämta både pappa och Tilda när de kommer så..! När jag kom tillbaka till huset bestämde jag mig för att städa rummet, hade massor av kläder liggandes här och där så jag stoppade undan dem i lådorna/smutsvättskorgen osv. Sen åt jag middag och såg på film med familjen. Vi såg Abduction med Taylor Lautner. Har sett den innan men hade glömt allt ändå så kunde lika gärna se klart. Inte direkt min typ av film men, helt okej. Michael Nyqvist är ju med också så stod och skrattade åt hans engelska. Efter middagen gick jag och la mig nästan på direkten. Hela kroppen värkte av allt gående. Nu idag har jag inte gjort så mycket hittils. Jag har duschat och ätit lunch, och nu sitter jag här vid datorn vilket jag nog ska fortsätta göra resten av dagen. Imorgon är det jobb och jag längtar faktiskt lite, för ju fortare veckan går desto snabbare får jag se min familj! 
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: