Tis&Ons

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-10-01 @ 18:02:00

Blev ingen bloggning igår eftersom att dagen var väldigt lång, och jag var väldigt trött på kvällen. Det var en vanlig tisdag, med bara lite extra mycket att göra hela tiden. Tvättade dessutom lite egen tvätt. Idag därimot har varit lugn, mamman var ledig och på det så var mormorn här och lekte med barnen efter skolan. Rätt skönt. Samtidigt som det är härligt att inte behöva göra någonting så blir jag rätt ångest-fylld av att bara sitta och göra ingenting helt själv. Har i brist på saker att göra börjat kolla tillbaka på gamla bilder och inlägg på facebook och bloggen t.ex. vilket bara gör mig ledsen och får mig att sakna folk. Eller det får mig egentligen typ att sakna "gamla tider" skulle man kunna säga. Och så har jag väl egentligen varit jämt, nostalgisk och drömmer mig tillbaka till saker som hänt innan. Men inte så här mycket. Annars är jag rätt bra på att t.ex. vara ifrån vänner och familj känner jag. Sitter inte och gråter eller längtar efter kramar eller något när jag är här. Det är inte så jag menar. Är rätt van vid att vara borta från familj i omgångar. Så det är inte så att jag sitter och lider eller saknar alla för mycket. Men när man är rätt ensam i ett hus med datorn driftar väl tankarna iväg och man saknar saker man annars inte skulle tänkt på. Därför ska jag verkligen försöka göra något i helgen, kanske åka in till Amsterdam (får ju min lön idag också yay!!) och hitta på något skoj. Dags för mig att skaffa vänner. Skapa nya minnen istället för att drifta iväg till gamla. Visst låter det bra? Nu måste jag hjälpa till med att servera mat, så vi hörs senare! Ciao. 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: