Fredag 26 September

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-09-26 @ 23:33:00
Hej på er! Idag har varit en lång dag. Har haft mycket kul men också fått dåliga nyheter. Alltså rätt mixat. Det var alltså J:s födelsedag idag, hela elva år! Orkar inte gå in på detaljer om hela dagen men vi har firat med presenter, god lunch, sedan en middag på kvällen med allihopa plus mammans mamma (alltså barnens mormor) och sedan mammans bror (morbror). Det var jättegott och vi "vuxna" satt och pratade länge. Till och med jag. Lilla blyga jag, sitter och har vuxen-konversationer på engelska. Trodde jag aldrig. Dock hjälpte jag till att ta undan och kom inte in i mitt rum förns 22.30. Är rätt trött nu så tänkte försöka sova så fort som möjligt, sedan hitta på något imorgon förhoppningsvis. Nu till de dåliga nyheterna jag fick idag. Runt ett idag fick jag reda på att en kille som gick i min klass i sjuan och åttan tror jag, har dött. Han blev knivhuggen igårkväll i Göteborg. Jag fick en chock när jag hörde det. Det är verkligen inte något man tror ska hända någon man "känner." Jag tänker dock inte sitta och säga att jag kände honom väl eller att han var en nära vän, för det var han inte. Jag kände honom knappt. Ett år av mitt liv sågs vi i skolan och det var det. Han kunde vara jobbig men också otroligt shysst. Det är den bilden jag har av honom. Hans liv efter det har jag egentligen aboslut ingen aning om, men vad jag har hört så hade han vissa problem, vilket i sånna fall är otroligt tråkigt och synd. Jag tänker inte heller lägga upp bilder på honom eller försöka få igenom något slags råd eller budskap. Allt jag vill säga är att det bara är så fruktansvärt synd, och det gjorde mig riktigt ledsen. Det som gör mig mest ledsen är dock att han skickade en vänförfrågan till mig på facebook för bara två-tre dagar sedan, och jag skrattade till eftersom att jag verkligen inte har sett/hört något om honom eller haft någon kontakt med honom sen vi gick i samma klass (vilket som känns som hundra år sedan). Jag accepterade och tänkte "Jaså, han finns där ute någonstans fortfarande." Och så dog han. Bara sådär, på en kväll. Det känns bara så otroligt. 19-åringar ska inte dö. Det är fel. I alla fall.. Nu ska jag sova ut. Imorgon är början på min första, riktiga, hela lediga helg. Jag ska bara ta det lugnt och verkligen vara lycklig och tacksam över att jag lever och har det bra.
Godnatt. 
När jag tog en sväng för att slänga iväg lite glasflaskor och burkar tidigare idag. 
Födelsedagsfirande! 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: