Gordon Ramsay Jr. ?

Allmänt - Kommentarer (0)
2014-09-04 @ 22:19:00
Det har varit en riktigt lång dag idag. Jag har varit så otroligt trött och bara velat lägga mig ner och sova hela tiden, men det gick ju såklart inte. Dessutom var det min första dag idag då jag fick klara mig helt själv på morgonen och kvällen. Jag började klockan sju, gjorde i ordning lunch lådor och frukost. Sedan fick jag väcka A, klä på henne och se till så att hon började äta. De två äldsta hade redan vaknat av sig själva när A var klar så jag behövde inte väcka dem. Vi åt frukost och jag såg till att de blev klara i tid. Sedan cyklade vi till skolan (pappan åkte med och hade A i barnstolen som tur va för jag är verkligen livrädd för att skjutsa henne..!) och när vi lämnat dem åkte vi till bageriet, sedan tillbaka hem och han jobbade härifrån och jag började städa. Blev klar rätt fort idag så jag gick faktiskt och tog en liten tupplur (som råkade bli en aslång tupplur) jag och pappan hade planerat att åka till centrum vid klockan tolv för att skaffa ett sim-kort till mig att ha här, men jag vaknade klockan ett och fick värsta paniken. "Har han försökt väcka mig?", "Låg jag här helt död utan att höra någonting?", så jag skyndade mig ut för att leta upp honom. Men då hade han också slumrat till i solstolen i trädgården haha. Så det var inga problem. Vi bestämde oss för att åka till centrum precis innan vi skulle hämta upp tjejerna istället. Så vid halv tre drog vi iväg. Vi skaffade kortet och jag försvann snabbt in i en spelaffär också och köpte The Sims 4. Ett spel jag bara behövde ha! Efter det hämtade vi alltså upp tjejerna och jag gjorde i ordning mellis till dem. Efter det drog pappan iväg med J då hon hade hockey-träning. Och jag... Fick börja laga mat. Helt själv. En hel rätt, som jag aldrig gjort förut. Läskigt va!? Potatis, någon korv och bönor haha. Gick dock väldigt bra och jag är väldigt stolt haha. Hela familjen sa att det var jättegott och att jag var "a natural". Tror inte att mina föräldrar eller klasskamraterna jag hade hemkunskap med skulle hålla med, och jag vet inte ens om jag gör det. Brukar vara jättedålig på att laga mat. Hoppas de inte har värsta höga förväntningar på framtida rätter nu... Imorgon börjar jag lite senare igen vilket är jätteskönt. Ska bara ta och spela Sims i några minuter till, sedan blir det godnatt för mig. Är verkligen otroligt trött. Här får ni tre bilder från ikväll också. Maten jag lagade, tjejerna tittandes på tv i soffan och bordet som jag dukade. En applåd för mig idag tycker jag. Godnatt på er alla!
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: