Sjuk Natt

Allmänt - Kommentarer (1)
2014-09-23 @ 09:25:31

Idag är jag trött skulle man kunna säga. Sov inte särskilt bra inatt. Kunde först inte somna och vaknade flera gånger. Men det värsta som hände var att jag gick upp för att göra i ordning mig klockan tre på natten. Jag vet inte riktigt hur det gick till, min klocka ringde ju inte men jag verkade tro det. Får ofta Twitter notisar mitt i natten eftersom att många jag följer bor i USA och därför tweetar då. Och jag märkte att en jag följer hade tweetat flera gånger under natten så jag måste ha trott att det plinget var mitt alarm på något sätt. Jag gick alltså upp, ställde mig i duschen och klädde på mig innan jag kollade på klockan och insåg att det var lite efter tre på natten. Det var nog den största chocken i mitt liv. Jag förstod verkligen ingenting. Efter det visste jag liksom inte hur jag skulle göra. Där stod jag i mitt mörka rum med dyblött hår klockan tre på natten. Jag brukar aldrig sova med blött hår och jag ville inte väcka alla genom att börja föna håret. Till slut kom jag fram till att det var bäst att lägga en handduk på kudden och bara sova vidare. Dock sov jag oroligt efter det och vaknade till och från, så jag har inte sovit så bra som sagt. Nu har jag lämnat barnen i skolan och städat huset, så nu sitter jag och väntar på att matvarorna ska komma. Efter det ska jag banne mig lägga mig ner i sängen och sova en stund tills jag måste hämta barnen igen. Sedan blir det stress-timmarna. Till och från träningar, laga mat i olika omgångar och dessutom hjälpa barnen med det ena och det andra. Längsta och stressigaste dagen idag alltså. Men det ska nog gå bra. Nu ska jag forstätta dricka mitt te och invänta Albert Heijn...  


1 kommentarer
Postat av: Dimitri

barnen ? har du barn ?

Svar: Nej, jag jobbar som au pair (typ nanny) i Holland!
Ebba Bergström

2014-10-24 - 14:45:43 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: