9 Februari

Allmänt - Kommentarer (0)
2015-02-09 @ 23:22:00
Hej allihopa! Idag är det (har varit) måndag den 9 februari. Inte särskilt mycket har hänt, som vanligt. Jobbade och städade mitt rum. Tvättade kläder också faktiskt. Intressant va? Varför jag skriver rätt sällan nu för tiden är för att inte så mycket nytt händer. I söndags var jag dock i Amsterdam, vilket jag kanske kan berätta om + lite lördagsjobb. I lördags jobbade jag alltså igen (jobbade ju förra helgen också) men hade egentligen inga planer så det var väl rätt okej ändå. Förutom att jag behövde vakna klockan sju istället för när jag vill, såklart. Föräldrarna drog iväg på öppet hus i skolor igen med äldsta tjejen så jag behövde ta hand om de andra två. Gick helt okej tills slutet på dagen då yngstingen fick världens utbrott när hon inte fick låna syrrans balettskor. Helt plötsligt skulle hon förstöra hennes rum och när jag försökte stoppa henne skulle hon såklart förstöra mitt rum istället. Fick ju lov att stoppa det med och då fick jag bara höra "GO AWAY!" skrikandes till mig i fem minuter tills jag lämnade henne där. "Förstör mitt rum då, men jag tror inte att dina föräldrar blir så glada när de får höra det." Sa jag. Då började hon gallskrika istället. Efter tio minuter till av skrik och knytnävar i både syrran och mig så fick syrran nog. När jag stod och försökte undvika att bli sparkad eller slagen låste K in sig på toaletten och ringde till föräldrarna. A blev ju såklart ännu mer hysterisk då hon försod att hon inte skulle komma undan med det här, och började skrika så mina öron nästan blödde när jag försökte prata med föräldrarna i telefon. Jag skickade i alla fall vidare meddelandet till henne att om hon inte slutade skrika så skulle hon inte få använda ipaden på en vecka. Då slutade hon. Såklart... Känns lite sådär att veta att hon inte har respekt nog för mig att sluta när jag ber henne snällt. Att hon inte har respekt nog för mig att förstå att det gör ont när hon slår mig och att jag blir ledsen när hon säger att hon vill att jag ska åka hem och att hon får förstöra i mitt rum om hon vill för det är ju trots allt "hennes hus" och inte mitt. Men när det gäller ipaden, då är det allvar haha. Tycker det är lite svårt med femåringar faktiskt. Vet liksom inte om hon förstår eller inte. Försöker i alla fall att inte ta det för hårt. Ibland kan det faktiskt vara roligt när hon blir arg då hon skriker saker så snabbt att man inte förstår och det blir bara ett långt, sassy babbel som kommer ut ur hennes mun. I alla fall, efter det blev vi sams någon gång under kvällen och nu är allt som vanligt igen. 
 
På söndagen var jag ledig, och jag bestämde mig för att åka in till Amsterdam då jag behövde köpa födelsedagspresenter både till K och till pappa som fyller år 24:e och 27:e februari. Lyckades hitta presenter till båda faktiskt vilket känns skönt. Då har jag det gjort. Köpte dessutom två saker till mig själv också. Två koftor på h&m. Inget speciellt utan koftor som behövdes! Var riktigt härligt att gå omkring på shopping-gatorna! Var lite vår i luften (frös inte alls!) och musik spelades här och där. Mysigt! Åkte hem trött och nöjd! 
 
Nu har jag inget mer att berätta, dessutom är inlägget redan väldigt långt så avslutar nu. Här kommer lite bilder från helgen och idag! (Äter hallon på första bilden förresten, därför jag ser så nöjd ut haha!) 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: