Me <3 Technology

Allmänt - Kommentarer (0)
2015-02-11 @ 01:44:39

Åh vad jag älskar teknologi. Utan den skulle inte jag kunna sitta här borta i Holland och prata med min pappa över Skype när jag vill. Då hade jag förmodligen inte fått se hans ansikte eller höra hans röst på flera månader. Samma sak med min mamma och mina vänner. Tidigare idag satt jag och pappa och skojade över skype. Han har köpt en One Direction mössa till mig i England och satt och fjantade sig i kameran med mössan på sig vilket fick mig att skratta väldigt mycket som ni ser här ovanför. Om jag inte hade kunnat höra av honom och alla andra så här ofta som jag gör så vet jag faktiskt inte om jag hade pallat vara borta. Försöker tänka mig hur det var för min mamma när hon var i Italien och jobbade som au pair i min ålder. Hon har berättat hur hon kunde ringa ibland (men oftaste inte vågade använda hemtelefonen hos familjen då det var så dyrt att ringa till Sverige) och satt och skrev brev dag ut och dag in för att hålla kontakten med alla. Måste varit jobbigt. Jag hade inte stått ut i alla fall. Nu är allas ansikten ett knapptryck bort. Så, tack gode gud för att dagens teknologi finns! 
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: